A jövő héttől induló dinnyejelölő kampány célja, hogy a fogyasztók már a kóstolás előtt biztosak lehessenek abban, hogy hazai dinnyét kínálnak nekik – írja az InfoStart.hu Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kertészeti és beszállítói osztályának vezetője tájékoztatása alapján.
A programban részt vevő hazai termelők gyümölcseit emblémával látják majd el, amelynek segítségével egy telefonos alkalmazáson keresztül tájékozódhatnak a vásárlók a dinnyét érintő összes információról. A cél, hogy a külföldi dinnyét minden év júniusában leváltsa a magyar dinnye, s remélik, hogy sok termelő csatlakozik majd a kezdeményezéshez.
Mártonffy Béla elárulta azt is, hogy jelenleg Békés, Baranya, Heves és Tolna megyében már bőségesen szedik a dinnyét, amely kiváló minőségben és elfogadható áron jutott a piacokra is. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ahogy általában, úgy most is később indul a szezon – ott augusztusra várják a szedés kezdetét.
A várakozások szerint 180-200 ezer tonna hazai dinnyére lehet számítani, ami a hazai igény fedezése mellett az exportra is lehetőséget nyújthat.
A NAK kertészeti és beszállítói osztályának vezetője ugyanakkor úgy látja, hogy az áruházláncok a magyar gyümölcs megjelenésekor úgy kezdenek akciózásba, hogy az hosszú távon sem nekik, sem a termelőknek vagy a fogyasztóknak nem jó.