A mintegy tizenöt méter hosszú és 120 kilogrammos légi jármű tekintélyes mérete ellenére könnyedén emelkedik a levegőbe. Noha elsőre talán tökéletesen egy léghajóra emlékeztet, mégis fontos különbség, hogy ennek a járműnek szárnyai is vannak - számol be róla a BBC.
Andrew Rae, a projekt vezető mérnöke a géppel kapcsolatosan megjegyezte, hogy a Phoenix annak ellenőre is saját meghajtással rendelkezik, hogy motorok nincsenek benne. A gép főtörzsében hélium van, amely voltaképpen lufihoz hasonlatosan emeli az egészet a levegőbe, miközben a másik tartályba szerelt kompresszorok a kívülről bevitt levegőt sűrítik össze, ezzel a gép a vitorlázó repülőkhöz hasonlatosan képes haladni a levegőben.
A gép – köszönhetően a könnyebb és nehezebb súlyú levegő váltakozásának – nemcsak fel-le, de előre is tud haladni, nagyjából arra emlékeztetően, amiként egy delfin szeli a vizet. A különleges meghajtásának köszönhetően a Phoenix akár hosszú távokat is képes megtenni a levegőben, s hosszú ideig képes fent maradni.
"Phoenix is the first large-scale aircraft to be powered by variable-buoyancy propulsion." #mhttps://t.co/3ApdYI9F7x
— Dr. David T. Macknet (@david_t_macknet) 2019. április 23.
Mivel a gép szárnyain napelem-panelek is vannak, így nincsen szükség arra, hogy hajtóanyagot szállítson magával.
A cél a gép megtervezésével az volt, hogy az igen költséges műholdkilövésnek egy olcsóbb alternatívát találjanak. A jövőben a gépet úgy kell majd átalakítani, hogy 20 kilométeres magasságba is képes legyen feljutni, ami ahhoz szükséges, hogy valóban fel tudja bocsátani a műholdakat.