hirdetés
TechTud

A Volvo bemutatta a „világ első” autonóm elektromos buszát Szingapúrban

A Volvo bemutatta az egészen újszerű önvezető elektromos buszát, amely ezután több teszten is átesik majd, mielőtt végül üzembe helyeznék Szingapúr útjain.

A Volvo bemutatta a „világ első” autonóm elektromos buszát Szingapúrban

Az AB 7900 nevezetű, tizenkét méter hosszú buszon összesen kilencvenhárom ember fér el, s összesen 57 álló utasnak van hely rajta – számol be róla a Dezeen.com. A hagyományos, a tömegközlekedésben használt buszokkal ellentétben ez az elektromos busz nem bocsát ki szennyező anyagokat, s akár 80 százalékkal kevesebb energiát használ, mint egy azonos méretű dízel jármű.

„Büszkék vagyunk, hogy bemutathatjuk az autonóm vezetési technológiával felszerelt elektromos buszunkat. Ez egy mérföldkövet jelent az ipar számára, és egy fontos lépést a tisztább, biztonságosabb és okosabb városokról alkotott vízióink irányába”

– mondta Håkan Agnevall, a Volvo Buses elnöke.

A szingapúri Nanyang Technológiai Egyetemmel közösen tervezett önvezető buszok szenzorok és navigációs vezérlők segítségével működnek, s mesterséges intelligencia vezeti őket.

hirdetés

Håkan Agnevall az együttműködésről szólva megjegyezte, hogy a teljes önvezetés felé vezető út kétségkívül rendkívül komplex, és az egyetemmel, illetve a helyi közlekedési hatósággal ápolt, „nagyra becsült” együttműködésüknek is fontos szerep jut abban, hogy megvalósítják az elképzelésüket. A Volvo Buses elnöke egyúttal hangsúlyozta, hogy a biztonságot elsődleges fontosságú kérdésként kezelik mindvégig.

A buszt vezérlő rendszert utóbbi szempont miatt kibervédelmi lépésekkel biztosították, hogy így a közúti használatra biztonságosabbá tegyék a járművet. A szenzorok és navigációs vezérlők közt LIDAR szenzorok, globális műholdas navigációs rendszer, valamint a 3D képalkotásra alkalmas sztereovíziós kamerák is vannak.

A műholdas rendszer hasonló egy hagyományos GPS-hez, ám mintegy centiméterre pontos adatokat is képes alkalmazni, és egy belső kezelő rendszerrel párhuzamosan működik, amely a busz sebességét és mozgását méri. Mindez javítja a busz navigációs képességét, és kényelmesebbé teszi az utasok számára az utazást, kiváltképpen, amikor az nem egyenletes úton, esetleg éles kanyarokat bevéve halad.

Jelenleg két buszt tesztelnek Szingapúrban, egyiket az egyetem kampuszán, a másikat pedig a helyi közlekedési hatóság által üzemeltetett autóbusz-garázsnál. Ezen tesztek alapján állapítják meg, hogy mennyire alkalmasak – vagy sem – a Volvo buszai a közúti közlekedésre.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Minden Percben | Érdekes

Minden Percben | Mert minden perc érdekes © 2020