Az SJ182-es számú járat, amely tavaly március és december között nem volt forgalomban, tavaly december 22-én indult útnak először ismét a BBC cikke szerint.
Az előzetes adatok szerint a balesete előtt a jármű ép és működőképes volt.
A repülőgép fedélzetén hatvankét ember tartózkodott, amikor az lezuhant, s egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen tényezők vezettek a balesethez.
A hétfői napon mindeközben az indonéz rendőrség azonosította az első áldozatot, aki egy 29 éves utaskísérő, Okky Bisma volt.
Az indonéz közlekedési minisztérium kedden azt közölte, hogy a Boeing 737-es ugyan a koronavírus-járvány idejében nem állt forgalomban, de december 14-én megfelelt egy repülésalkalmassággal kapcsolatos vizsgálaton.
Öt nappal a vizsgálatot követően a gép megtette első útját is, akkor még utasok nélkül, s rövidesen ismét forgalomba is állt.
Közben megtalálták a hivatalos közlés szerint a gép turbinalemezét is egy sérült lapáttal, így kizárhatónak vélik, hogy a repülő a levegőben felrobbant volna, hiszen a sérült lapát arra utalhat, hogy a gép még működött, amikor lezuhant.