A GVH a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben azért folytatott eljárást, mert az áruházlánc nem tette egyértelművé, hogy a honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt, s a rendelések nagy részénél fordul elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, ezzel pedig csak átvételnél szembesülnek a fogyasztók – számolt be róla az MTI Rigó Balázs tájékoztatása alapján.
A Tesco az eljárás során kötelezettséget vállalt rá, hogy
- 15 nap alatt egyértelművé teszi a honlapját, és
- három hónap múlva valódi webáruházat is üzemeltet az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen.
A webáruházban 3000 termék – főleg tartós élelmiszer – lesz vásárolható. Hat hónap múlva teszi ezt a webáruházat országos lefedettségűvé az áruházlánc.
A versenytanács bírság helyett elfogadta a Tesco kötelezettségvállalását, ugyanis a szolgáltatás javulása hasznos a fogyasztók, különösen a vidéki lakosság számára, valamint a járványügyi helyzetben is hatékony megoldást jelent, hiszen főként tartós élelmiszereket lehet majd rendelni a webáruházból.
Rigó Balázs szerint a megoldás a kiskereskedelmi szektor hasonló szolgáltatóit is versenyre serkentheti.