A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train első három járművének kocsiszekrénye már elkészült a Stadler velencei gyárában, s a megrendelő MÁV-Start elfogadta a prototípusokat a Magyar Nemzet cikke szerint.
Várhatóan 2020 második felében kerül majd sor az első két jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére.
A MÁV összesen nyolc hibrid jármű megrendelésére kötött szerződés 2017 novemberében a közlekedési tárcával, s azok beszerzésére, valamint a szegedi tram-train karbantartó bázis létesítéséhez szükséges berendezésekre 17,62 milliárd forint értékű támogatást kapott.
Hódmezővásárhelyen eközben már épül a vasúti pálya a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházása keretében. A városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el várhatóan az év végére, majd megkezdődik a felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, valamint a járművek tesztelése.