A webáruházaknál súlyos hibának minősül a kormányrendelet alapján például az, ha nem tájékoztatják megfelelően a vásárlót a szerződéskötést megelőzően az előírt adatokról, illetve a vásárlás pontos feltételeiről, valamint ha a webáruház hibája miatt a vásárló nem élhet a 14 napos elállási jogával – írja a Portfolio.hu.
Tájékoztatási hiány például az, ha a webáruház elhallgatja a nevét, székhelyét, postai címét, e-mail címét vagy telefonszámát, ahová a vevő a panaszokat címezheti. Fel kell tüntetni az elállási nyilatkozatmintát a weboldal honlapján, és tájékoztatást kell adni a kellékszavatosság és a jótállás feltételeiről.
A csaló webáruházak listáját általában az „év végi vásárlási rohamot” jelző black Friday környékén gyűjti össze a blokkk.com.
Sajnos idén a tavalyinál már 25 százalékkal több, összesen 646 súlyosan vétkező webáruház szerepel a listán, de ez még mindig nem egyenlő a hibaszámmal, ugyanis a vétkező áruházak több hibát is el szoktak követni. A teljes hibaszám 1095, amelyből az elérhetőségeknél 55, a szállítás, jótállás, elállás területén pedig 543 hiba volt megfigyelhető.
Majdnem 500 webáruház kijavította a hibáját, aki pedig a második figyelmeztetésre sem orvosolja a hibákat, arra a fogyasztóvédelem pénzbírságot szab ki, legalább 200 ezer forint értékben. Jelenleg 35 megbírságolt webáruház van a listán.