Vitézy Dávid Facebook-oldalán osztott meg egy bejegyzést, amelyben azt írja, hogy aláírtak egy európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára – számol be róla az InfoStart.hu.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője egyúttal kiemelte, hogy jelenős mérföldkőről van szó, még ha évekbe telhet is, mire megvalósulhat az elképzelés – de, mint felidézi, Bécsben 25 év telt el a koncepcióalkotástól a fejpályaudvarokat felváltó új átmenő főpályaudvar létrejöttéig.
A portál felidézi, hogy Vizéty Dávid előzőleg már megjegyezte, hogy az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma 70 százalékkal is növelhető a Budapest Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint.
Ehhez viszont több vonatra van szükség, amelyek Budapesten több fejpályaudvari kapacitást, vagy pedig új, a vonatok a fővároson történő áthaladását lehetővé tevő vágánykapcsolatokat igényelnek. A fejpályaudvarok bővítése azonban jelenlegi helyükön szinte lehetetlen, így a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása lehet a logikus megoldás.
A mostani megvalósíthatósági tanulmány részletesen vizsgálja majd a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket, amelynek fontos része a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar között egy új, a Duna alatt áthaladó vasúti alagút műszaki jellemzőinek, lehetséges legjobb nyomvonalának, gazdasági és társadalmi hasznainak, beruházási költségeinek elemzése.