A vádirat szerint a vádlott 2018. február 15-én éjjel 23 óra 30 perc körül a IV. kerületben közlekedett egy megkülönböztető fény- és hangjelzést használó rendőrautóval, amikor egy kereszteződésbe érve annak ellenére hajtott tovább egyenesen 68-72 kilométer/órás sebességéről valamelyest lassítva, hogy az ott lévő lámpa már több, mint 10 másodperce tilos jelzést adott – derül ki az ügyészség honlapján megjelent közleményből.
Ugyanebben az időben a vádlottnak jobbról egy másik rendőrautó érkezett a kereszteződésbe 93-98 kilométer/órás sebességgel, amely szintén megkülönböztető fényjelzést használt. Ez a jármű azonban szabad jelzésen haladt át, amikor nekiütközött a másik autó jobb oldalának.
A balesetben érintett szolgálati autók a BRFK Tevékenység-irányítási Központ utasítása alapján ugyanarra a helyszínre tartottak, mivel az ott intézkedő rendőrök segítséget kértek.
A balesetben a vádlott által vezetett autóban utazó rendőr őrmester meghalt, míg a vétlen autót vezető rendőr könnyebben megsérült, utasa és a vádlott pedig nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedtek el.
A baleset a vádirat szerint azért következett be, mert a vádlott anélkül haladt be a tilos jelzés ellenére a kereszteződésbe, hogy meggyőződött volna róla, nem veszélyeztet-e más közlekedő járművet, vagy hogy a másik, elsőbbségi helyzetben lévő gépjármű vezetője az akadálytalan továbbhaladását lehetővé teszi-e.
A vádlottra akár egytől öt évig terjedő szabadságvesztés is várhat.
A nyomozó ügyészség a vádiratban indítványozta, hogy a bíróság előkészítő ülésen ítélje az elkövetőt 1 év 6 hónap, végrehajtásában 2 év próbaidőre felfüggesztett fogházfokozatú szabadságvesztésre és 3 év közúti, „B” kategóriájú járművezetéstől eltiltásra. Indítványukban tekintettel voltak arra is, hogy a vádlott beismerte a tettét.