Kedden a Nyugati-pályaudvarnál lévő aluljáróban rosszul lett és összeesett egy tizenhét éves fiatal férfi.
Noha azok, akik ezt látták, azonnal, s többször is mentőt hívtak, a szemtanúk beszámolói szerint nagyjából 25 percet kellett várni a mentők kiérkezésére, s a mentőtiszti egység néhány perccel később érkezett ki.
Mindez annak fényében még megdöbbentőbb, hogy alig öt percre található a helyszín a Markó utcai mentőállomástól.
Pénteken az esettel kapcsolatosan Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy az első vizsgálatok szerint emberi mulasztás miatt érkezett későn az ellátás a fiatalemberhez.
Ismertetése szerint előbb arról érkezett bejelentés a mentőszolgálathoz, hogy egy fiatal rosszul lett, majd egy újabb hívás szerint javult az állapota, ám később a bejelentők ismét azt mondták, hogy a férfi újból rosszul van. A beteghez elsősegélynyújtókat irányítottak, hogy a mentő megérkezéséig megkezdjék az újraélesztést, később a férfit kritikus állapotban vitték kórházba.
Győrfi Pál elmondta azt is, hogy már kedden minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendelt el az Országos Mentőszolgálat főigazgatója, s az első vizsgálat szerint a riasztás pillanatában volt olyan szabad mentőautó, ami ugyan gyorsabban elérhette volna a bajba jutottat a helyszínre irányított egységnél, de nem riasztották.
A belső vizsgálat lezárultáig a mentésvezetőt és a mentésirányítót – akik a hanganyagok és a számítógépes adatok elemzése alapján hibáztak – felmentették a munkavégzés alól, miközben a mentőszolgálat megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő a keddihez hasonló hiba – közölte a szóvivő.