A Keleti pályaudvar ideiglenes zárva tartása idején a Nyugati és a Déli pályaudvar, valamint a peremkerületi állomások maximális kapacitását felhasználva a vonatok érkezésére és indítására, egyúttal a Kelenföld–Pusztaszabolcs és a Rákos–Hatvan vasútvonal felújításának idejére bevezetett közlekedési rendet is szem előtt tartva a MÁV a közleménye szerint „számtalan szempontot figyelembe vevő csatlakozási és utasigényt kielégítő menetrendet alkotott”.
Az elkövetkező két hétben emellett a BKK sűrűbben közlekedteti az M4-es metrót a Kelenföld vasútállomás jobb elérése érdekében, továbbá a Kőbánya felső vasútállomás és a Blaha Lujza tér között kapcsolatot biztosító 37-es és 37A villamost is, amelyet pedig a Keleti pályaudvarig érvényes vasúti bérletekkel is lehet használni a Sörgyár megállóhely és a Blaha Lujza tér között.
A lezárással kapcsolatos bővebb információkat a www.mav.hu/keleti oldalon lehet megtalálni, s emellett az Elvira és az Android és iOS platformon működő Vonatinfó alkalmazás menetrendi keresőjében is rá lehet keresni a járatokra.
A két hét alatt olyan fontos munkálatokat végeznek majd el, amelyek hatására például javul a különböző berendezések működése és a menetrend, csökken az üzemzavarok és meghibásodások száma, valamint megelőzhetővé válik a sebességkorlátozások bevezetése.
A karbantartás ideje alatt 8670 négyzetméteren újraaszfaltozzák a peronokat, 463 talpfát, 3155 darab vasbeton aljat, 716 méter sínt, továbbá 131 darab váltó alkatrészt és 1210 méteren ágyazatot cserélnek, lebontják a már nem használt pavilonokat, kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat, és új, modern utastájékoztató LED kijelzőfalat telepítenek a csarnokba.
Mindezen túl háromszáz lámpatestet cserélnek le az energiatakarékosabb és hatékonyabb világítás érdekében, rendezik és világosítják főbejárat és az oldalsó kapuk közelében található zöldterületeket, elvégzik a szükséges beavatkozásokat a felsővezeték hálózaton, valamint a megkopott falakat is helyreállítják.