A vasúttársaság közleménye szerint június 17-én dél körül nagy mennyiségű, este pedig még egy, a korábbit többszörösen meghaladó, a Szent Mihály-hegyről lezúduló kő- és sárlavina árasztotta el a szobi vasútvonal vágányait a Dömösi átkelésnél, Nagymaros és Szob állomás között.
A második omlás hordaléka a 12-es főutat is eltorlaszolta, járhatatlanná tette. Az utasok biztonságának garantálása érdekében szerda kora délutántól - bizonytalan ideig - leállította a vonatforgalmat a MÁV.
A vasútvállalat rendszeresen geodéziai felméréseket végeztetett a fokozottan védetté nyilvánított tájvédelmi területen, és már korábban felvette a kapcsolatot az érintett Ipoly Erdő Zrt.-vel és a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósággal, keresve az egységes, végleges beavatkozás lehetőségét - írták, hozzátéve, hogy az egyeztetések alapján folyamatban van a hegyoldal további erózióját megakadályozó beavatkozás tervezésének előkészítése.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a MÁV szakemberei csütörtök délelőtt megvizsgálták a szerdai földcsuszamlás okozta károkat a 12-es főúton és a vasúti pályán.
A MÁV közleménye szerint még tart a helyzet elemzése, péntekre készülhet el az ideiglenes helyreállításhoz szükséges erőforrások, gépek felmérése és a szükséges ütemterv.
A vonatforgalom leállítását követően a vasúttársaság pótlóbuszokat rendelt a Nagymaros és Szob, valamint a Szob és Zebegény közötti szakaszokra. A 12-es főút lezárása miatt a buszok hosszabb útvonalon közlekednek, emiatt nagyobb eljutási idővel kell számolni a Nagymaros és Szob között utazóknak. Budapest és Nagymaros között nem okoz számottevő késéseket az északi vonalszakasz lezárása - írták.
Az aktuális helyzetről és a változásokról tájékozódni lehet a Mávinform Facebook oldalán, a MÁV mobilapplikációban és a vasúttársaság honlapján.
Forrás: MTI