A rendőrség egy rövid videóval hívja fel a figyelmet arra, hogy milyen gyakori is az valójában, amikor az emberek hamis, felelőtlen, vagy éppenséggel bugyuta kérdésekkel hívogatják a 112-es segélyhívó számot.
Felidézik, olyan hívások is érkeznek be, amelyekben a hívó fél azért kéri a segélyhívó segítségét, mert például „mókus van a fán, újságos bódé tetején maradt a papucs, nem nyitott ki időben a kocsma”, vagy éppenséggel arra kíváncsi, hogy kedd van-e, vagy szerda. Mások elveszett kulcsok megkeresésére kérik a hívásfogadókat, vagy éppen a bojlerbe követelnek meleg vizet. Előfordul az is, hogy a gyerekek viccelődnek a hívásokkal.
A rendőrségi közlemény szerint a Miskolci és a Szombathelyi Hívásfogadó Központokba 2014 óta 26 millió hívás érkezett, s ezeknek 63 százaléka volt fals, azaz az esetek nagyobb részében hívták a segélyhívót az emberek olyasmi miatt, amely nem igényelte a készenléti szervek beavatkozását.
„Munkatársaink nap mint nap arra készülnek, hogy segítséget nyújtsanak, életet mentsenek, mégis a percenként befutó 9 hívásból csak 3-4 ilyen. A többinek be sem kellene érkeznie a központba. Minden egyes betelefonálás nagy piros betűkkel jelenik meg a monitorukon HÍVÁS! felirattal. Az az évi 3 millió is, amelyik nem segélyhívás”
– írják a közleményben.
A mostani videójukhoz a „Hide the Pain Harold” néven ismert internetes mémhőst hívták segítségül, aki valójában Arató András nyugdíjas villamosmérnök. Az Index róla korábban egy riportot is készített, amelyből kiderül, hogy egy stock fotózás miatt vált világhírűvé, és noha eleinte inkább negatív érzései voltak a mémek miatt, mára megtanulta, hogyan kezelje a helyzetet.